Všeobecné obchodné podmienky

1.Úvodné ustanovenia

 

1.1. Prevádzkovateľom cestovateľského portálu www.novotravel.sk a Cestovnej agentúry Novotravel na adrese s.p. Banskobystrická 4, 940 02 Nové Zámky je Ing. Norbert Pánisz novotravel /ďalej len „CA“/ adresa sídla prevádzkovateľa je Andovská 3939/111, 940 77 Nové Zámky, Slovenská republika, IČO:47 152 532, ktorý je držiteľom živnostenského oprávnenia na prevádzkovanie cestovnej agentúry. Zapísaný je v Živnostenskom registri č: 440-31890.

  

1.2. CA sprostredkováva zájazdy cestovných kancelárií (ďalej len „CK“) s ktorými má riadne uzatvorenú zmluvu a zároveň dbá o to, aby daná CK mala uzatvorené poistenie proti úpadku a spĺňala všetky potrebné náležitosti požadované legislatívou Slovenskej republiky.

 

1.3. Ponuka všetkých zájazdov CA je zostavená z xml dát prijatých od CK, ktoré sú usporiadateľom ponúkaných zájazdov. Uvedené dáta sú priebežne aktualizované. CA nezodpovedá za prípadné následné zmeny jednotlivých ponúk zo strany jednotlivých CK. V prípade uzatvorenia zmluvy sú pre klienta záväzné údaje a podmienky uvedené v riadne uzatvorenej cestovnej zmluve podpísanej zástupcom CA, zástupcom príslušnej CK usporiadajúcej zájazd a klientom.

 

 

2. Vznik zmluvného vzťahu / rezervácia, objednávka, cestovná zmluva

 

2.1. Účastníkmi zmluvného vzťahu sú:

 

a) cestovná agentúra ako autorizovaný predajca, resp. sprostredkovateľ zájazdu,

 

b) príslušná CK, ktorá do zmluvného vzťahu vstupuje prostredníctvom vlastného zájazdu,

 

c) klient ako objednávateľ zájazdu.

 

2.2 Každý klient môže poslať objednávku (rezerváciu zájazdu) priamo cez internetovú stránku www.novotravel.sk. Rezerváciu je možné vytvoriť aj prostredníctvom facebooku alebo telefonicky. Počet odoslaných objednávok nie je limitovaný.

 

2.3. Návrh zmluvy o obstaraní zájazdu CA vypĺňa a zasiela zákazníkovi po potvrdení rezervácie. Návrh zmluvy o obstaraní zájazdu je zasielaný e-mailom. Po obdržaní návrhu zmluvy zákazník skontroluje údaje v ňom uvedené a do doby platnosti rezervácie podpísaný návrh zmluvy zašle naspäť CA. V prípade, že klient nevie poslať scan, môže cestovnú zmluvu odfotiť (aj mobilným telefónom) a poslať e-mailom. Ak klient nedisponuje ani s jednou z možností, postačuje spätná písomná odpoveď e-mailom, že súhlasí s podmienkami predkladanej zmluvy. Termíny pre platbu zálohy a doplatku sú pre zákazníka záväzné a CA nie je zodpovedná za následky oneskorenej platby. V prípade, že zákazník nedodrží dátum a hodinu zaslania zmluvy alebo splatnosti zálohy, či doplatku, môže dôjsť zo strany CA/CK ku stornovaniu rezervácie alebo zájazdu.

 

2.4 Realizácia nákupu zájazdu osobne je v prevádzke /s.p. Cestovná agentúra Novotravel, Banskobystrická 4, 940 02 Nové Zámky.

 

2.5. CA používa cestovné zmluvy cestovných kancelárií, s ktorými má podpísané zmluvy o spolupráci a ktoré sú vytvorené rezervačnými systémami usporiadajúcich CK.

 

2.6. Súčasťou zmluvy sú obchodné podmienky príslušnej CK, poskytujúcej zájazd, ktorými sa klient následne riadi.

 

3. Platobné podmienky, voucher, pokyny ku zájazdu

 

3.1. Právo účasti klienta na zájazde vzniká zaplatením ceny zájazdu.

 

3.2. Cena za zájazd je uvedená v platnej cestovnej zmluve, ktorá zároveň slúži aj ako podklad na úhradu, teda daňový doklad.

 

3.3.Celá suma za zájazd musí byť uhradená ešte pred odjazdom na zájazd. Výška zálohy a následného doplatku, prípadne potreba uhradenia celej sumy naraz je stanovená podmienkami príslušnej CK resp. danej akcie. Takzvané „last minute“ zájazdy je potrebné uhradiť hneď po podpísaní zmluvy.

 

3.4. Klient platí cenu za zájazd na účet CA a to prostredníctvom prevodu z účtu, priamym vkladom, hotovosťou, platobnou kartou alebo mobilnou platbou. Pri bezhotovostnom styku znáša všetky trovy transakcie. Ako variabilný symbol použije rezervačné číslo zájazdu, ktoré je tiež súčasťou cestovnej zmluvy.

 

Cestovné pokyny k zájazdu zasiela usporiadateľská CK spravidla 7 dní pred odchodom spôsobom dohodnutým v cestovnej zmluve. CA nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie pokynov na cestu zákazníkovi zo strany CK, je mu však vždy nápomocná pri ich získaní.

 

4. Zľavy a bonusy

 

4.1. CA poskytuje klientovi všetky zľavy a bonusy v rovnakom rozsahu ako má uvedené usporiadajúca CK.

 

5. Zánik zmluvy

 

Zánik zmluvy je riadený aj obchodnými podmienkami príslušnej CK.

 

6. Reklamácia, storno zájazdu

 

6.1.Reklamácie zájazdov od zákazníkov zasiela CA na vybavenie usporiadajúcej CK. CA nie je oprávnená riešiť reklamácie vyplývajúce zo zmluvy o obstaraní zájazdu, iba zodpovedá za ich neodkladné odovzdanie príslušnej CK.

 

6.2. Pri reklamácii postupuje CA podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa č. 250/2007 a č. 397/2008.

 

6.3.Objednávateľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Cestovnou kanceláriou je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/). Objednávateľ je oprávnený vybrať si subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov na ktorý sa obráti. Objednávateľ je oprávnený použiť platformu riešenia sporov online (ďalej len „RSO“) na riešenie svojich sporov, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Objednávateľ pri predkladaní podania platforme RSO vyplní elektronický formulár sťažností. Informácie, ktoré predloží, musia byť dostatočné na určenie príslušného subjektu alternatívneho riešenia sporov online. Objednávateľ môže priložiť dokumenty na podporu svojich sťažností.

 

6.4. Storno podmienky sa riadia storno podmienkami príslušnej CK, v ktorej bol zájazd rezervovaný a ktorá ho organizuje.

 

6.5. Reklamácie a nároky ohľadom uzavretej Poistnej zmluvy rieši výlučne príslušná poisťovňa.

 

7. Záverečné ustanovenia

 

7.1. CA sa pri výkone svojej činnosti riadi legislatívou Slovenskej republiky, pričom dodržiava obchodné podmienky CK, s ktorými má riadne uzatvorenú Zmluvu o spolupráci a ponúka ich zájazdy.

 

7.2. Tieto všeobecné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 01.01.2019.